eten met de 5elementenvoeding naast
glutenvrij suikervrij koemelkvrij, gistvrij, lactosebeperkt/vrij

NEITAN

praktijk voor 5elementen voeding, cursus/ kookles, Dorn en TCMtherapie en bewegen
vanuit TCM(Chinese geneeswijze)

therapeut 5elementenvoeding en TCM(chinese geneeswijze)
ervaringsdeskundige voeding en allergie/intolerantie
dorntherapeut






maandag 18 mei 2015

SUIKER OF ZOUT

SUIKER OF ZOUT.....



dat is de vraag
Wanneer je veel suiker eet heb je meer behoefte aan zout en bij meer eten zout heb je weer meer behoefte aan suiker en zoetigheid.
De Amerikaanse professor in late night rtl zei het al ; in veel producten zit suiker en zout.

Vanuit de Chinese geneeswijze is consumptie van suiker de reden dat er behoefte aan zout ontstaat. Beide hebben een tegengestelde werking.
De een verdrogend de ander bevochtigend.
Bij teveel verdrogen wordt er meer bevochtigen gevraagd om rust in lichaam en geest te geven, althans dat denk je. Integendeel het geeft nog meer onrust.
Een andere aanpak is nodig om het lichaam weer tot rust te krijgen en de vraag naar zoet te verminderen.
Ook ik zag er tegenop toen ik begon. Toch ben ik er eeuwig blij om dat ik het gedaan heb.

Mijn ervaring 13 jaar geleden toen ik suikervrij ging eten vond ik toen al schrikbarend.
Bij het leegmaken van mijn kast kon ik werkelijk 4 dingen terugzetten de rest bleek(wat ik niet wist)
overal toch in enige mate suiker in te zitten.
Zelfs crackers waarvan menigvrouw toch gaat eten om op de lijn te letten...niet echt bruikbaar dus!
Suikervrij...volgende vraag komt dan hoe ga je verder hoe maak je alles lekker.
Ook ik als vrouw wilde af en toe iets lekkers snoepen en geloof me in die tijd was niks te krijgen.
Gevolg...alles zelf maken en een hoop experimenteren.
Bonbons gebak taart nougat alles maakte ik zelf en ging prima
Zonder gluten suiker koemelk gist en lactose maakte ik alles voor mezelf klaar.
Met een koksverleden en een passie voor koken geen probleem, ik stond alleen wel veel in de keuken.

Wil je ook suikervrij en glutenvrij gaan leven ,ook voor je kinderen maar nog geen idee hoe
9 juni en 1 sept start ik de cursus ''IN 3 MAANDEN SUIKERVRIJ''
met daarin; 2 consulten met persoonlijke begeleiding,bewegingsles,theorie,kookdemo met nuttige snelle recepten.
en heel veel informatie om mee verder te gaan. Uiteraard bied ik altijd de nodige nazorg.
tijden; 1900-2100
locatie; Sens Gezondheidszorg Boomstraat 132 Tilburg
aanmelden vooraf verplicht ivm beperkt aantal plaatsen
info@neitan.nl
prijs 275,-
all incl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten