eten met de 5elementenvoeding naast
glutenvrij suikervrij koemelkvrij, gistvrij, lactosebeperkt/vrij

NEITAN

praktijk voor 5elementen voeding, cursus/ kookles, Dorn en TCMtherapie en bewegen
vanuit TCM(Chinese geneeswijze)

therapeut 5elementenvoeding en TCM(chinese geneeswijze)
ervaringsdeskundige voeding en allergie/intolerantie
dorntherapeut






dinsdag 26 mei 2015

ik eet suikervrij en glutenvrij

IK EET SUIKERVRIJ EN GLUTENVRIJ



de veelgestelde vraag die ik dan krijg is;

hoe doe ik dat dan?
Is het dan nog wel lekker?
kan ik nog wel wat lekkers maken en wat geef ik mijn kinderen?

Vooral het laatste is een belangrijke struikelblok voor vele.
Herken je dit.
Geloof me ik at alles in het verleden, en ik zou niet meer anders willen.
Sterker nog ik vind het met suiker niet lekker meer.

Hoe leg ik mijn kinderen uit dat het zonder suiker ook lekker eten is.
Lastige zaak.

Vanuit Chinese geneeswijze heeft een kind  een nog niet zo'n sterk ontwikkeld spijsverteringssysteem.
De lever daarentegen is vrij sterk aanwezig.
Juist voor de groei ontwikkeling en ontplooiing heeft het lichaam bepaalde voedingsstoffen nodig, daar is iedereen het over uit.
Onder andere alle vitaminen en mineralen die lichaamsprocessen bevorderen.
Chinees gezien hebben deze alleen nut en de goede werking bij een goed werkend spijsverteringssysteem.
Dit versterken gaat Chinees gezien anders dan in het westen, toch met veel succes.
Ook mij heeft het niks dan goeds gebracht.
Een kind is gebaat bij bepaalde smaken.
Klachten met voeding waaronder allergieën zijn goed te behandelen met de 5 elementenvoeding vanuit de Chinese geneeswijze komend.

wil je meer weten
info@neitan.nl

                                                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten